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Hauptforum Forum: BF BC 3 + BF 4 Server / Spiel Thread: BF4 - Granaten Balancing
 
BF4 - Granaten Balancing
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#1 am 01.02.2014 um 09:23 Uhr Diesen Beitrag zitieren
SirCloude[cmos]
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Posts: 154
UPCOMING BF4 GRENADE TWEAKS

1) Increased the number of M84 FLASHBANG and HAND FLARES the player can carry from 2 to 3. A player may now have 3 active HAND FLARES, up from 1 before. The HAND FLARE remains mostly a gadget of comic relief, though its ability to blind IRNV sights should not be forgotten. The increase in the number the player can carry should allow for a larger tactical use of both the HAND FLARE and the M84 FLASHBANG.

2) Increased the effect of M84 FLASHBANG grenades on friendly and enemy players. When Friendly Fire is OFF, friendlies receive approximately half the effect duration. Previous duration was 4 seconds, now 5 seconds for enemy players. Additionally increased the range at which a player feels the full effect of the flash, and increased the effect on players not looking directly at the flash bang. This should sufficiently improve the reliability of the M84 FLASHBANG, and make it a viable choice in the grenade category.

3) Increased the maximum damage for the RGO from 67 to 80, however reduced the range of explosion. The RGO was essentially an instant kill in Hardcore, it now has a reduced 1 hit kill range, however accurate throws will yield higher damage values in Core. This clarifies the role of the RGO as an accurate impact hand grenade, while still not allowing 1 hit kills in Core.

4) Reduced the visual and audio effect for the detonation of the V40 Mini to highlight its smaller blast when compared to other grenades. Decreased the maximum damage from 80 to 60, and decreased the range at which maximum damage is applied. The player continues to carry 3 V40 grenades, and is still able to use 2 of them to get a kill in Core. Previously the V40 was entirely superior to the M67 in Hardcore, this change aims to balance them in Hardcore, while also keeping their effectiveness intact in Core.

 

Quelle: http://blogs.battlefield.com/2014/01/balancing-bf4-grenades/

 

 

So meine Freunde, die tage der V40 sind gezählt, da jetzt die impact granate mehr schaden anrichtet und auch ziemlich den selben explosionsradius besitzt.

Wunderbar in die falsche richtung gebalanced.

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#2 am 01.02.2014 um 16:50 Uhr Diesen Beitrag zitieren
T-Wayne
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Posts: 198

RGO Impact war meine erste Wahl und ich kann dieses Fehlbalancing nur gutheißen!

 

@Cloude:  se751.gif   sd412.gif 

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#3 am 01.02.2014 um 21:59 Uhr Diesen Beitrag zitieren
SirCloude[cmos]
User
Posts: 154

Och mir ist es grundsätzlich egal, nur ist es irgendwie.. keine ahnung wie ich sagen soll... lächerlich!

Mir ist klar das sie nicht wollten das soviel granaten gespammt wird und dadurch die v40 einschränken versuchen... aber einer Granate die instant (für Curructus) explodiert einen dmg buff geben, geht definitiv in die falsche richtung.

 

Denke mir einfach das sie es falsch angehn wenn sie bei etwas herum testen wovon man maximal 1-3 stück hat. Da wären sie besser dran wenn sie die magazinkapazität eines m320 oder eines airburst verringern würden weil die viel viel viel schlimmer sind wenn sie einen bombenhagel auf dich regnen lassen.

 

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